آشنایی با انواع سئو های سایت و اصطلاحات رایج سئو
فهرست مقاله
اصطلاحات سئو _ سلام دوستان به جلسه دوم آموزش سئو رایگان سایت خوش اومدین همان طور در مقاله قبلی به سئو کاملا آشنایی پیدا کردیم و تو این مقاله می خواهیم قام اولمان را برای بهینه سازی سایتمان را برداریم. با من همراه باشین.
انواع سئو ها
برای سئو کردن سایت خود نیازمند به این هستین که انواع سئو ها بشناسید. و به صورت حرفه ای تر عمل کنید. برای سئو کردن سایت روش مختلفی وجود دارد که در این مقاله به آن می پردازیم.به طور کلی سئو به سه بخش تقسیم مییشه عبارتند از :
- سئو کلاه سفید
- سئو کلاه سیاه
- سئو کلاه خاکستری
به یاد داشته باشید. که برخی از این راه می تواند لطمه زیادی را به سایتتان وارد کند که در ادامه مقاله به این تکنیک ها آشنا می شوید.
سئو کلاه سفید چیست؟
معمولا موتور های جستجو قواعدی خاصی را برای سایت هایی که میخواهند بهینه شودند تعریف کرده. این تکنیک فرآیندی کاملا زمان بر و به پشتکاری و استمرار در تولید محتوا نیاز دارد. شاید مقامی که می خواستیم در گوگل در سریع ترین زمان ممکن به آن برسید. ممکن هست با این تکنیک نتوانید به این مقام برسید. ولی با گذشت زمان و استمرار در تولید محتوا به این مقام برسید. و از نظر موتور های جستجو یک سایت مرجع در حوزه کاریتان شوید. البته بعد از رسیدن به رتبه های بالا گوگل شدت افت شما خیلی کم هست. اما با این تکنیک نه تکنیک های دیگر
سئو کلاه سیاه چیست؟
سئو کلاه سیاه کاملا برعکس سئو کلاه سفید عمل میکند معمولا با این تکنیک از قوانین وضع شده موتور های جستجو پیروی نمی کنند. و سعی در این دارن که موتور جستجو فریب بدهند و با حداکثر زمان به رتبه دلخواه در گوگل برسند. استفاده پیش از حد از کلمات کلیدی یا استفاده از تگ های ناهماهنگ و استفاده از کلمات کپی شده. تکنیک های رایج این روش هست. توجه داشته باشید: درسته این تکنیک زمان زیادی از شما نمی گیرد. اما طولی نمی کشد که موتور های جستجو متوجه این فرآیند کثیف می شوند و جریمه های غیر قابل جبران پذیر را از شما می گیرد.
سئو کلاه خاکستری چیست؟
این تکنیک نوعی از تکنیک سئو کلاه سفید پیروی می کنید. که وب مستر هایی که مهارت بسیار بالایی را دارند از روش استفاده می کند. استفاده از تکنیک معمولا در چهار چوب قوانین موتور های جستجو تعریف نشده است. و اگر ربات های گوگل متوجه این تکینیک شودند جریمه هایی برای شما تعین می کنند. ولی پیشنهاد من برای شما استفاده از تکینیک کلاه سفید هست.
12 اصطلاح سئو که باید بدانید؟
اصطلاحات سئو همیشه در حال پیشرفت هست. بیشتر فعالان این حوزه همیشه توصیه میکنن که یک مشاوره حتما داشته باشید. و راه حل بعدی درگیر بودن به ویدیو های آموزشی سئو تا دانش تان را همیشه به روز نگه دارید. اما قبل این کار ها شما باید به اصطلاحات رایج سئو آشنایی داشته باشید. زیرا یادگیری این اصطلاحات می تواند مسیر هدفتان را هموار کند. و به راحتی بتوانید سایت خود را بهینه کنید. بریم سراغ توضیحات اصطلاحات سئو
انواع اصطلاحات
- SEM
- PPC
- CPC
- SERP
- HEO
- Responsive Design
- Keywords
- Meta Tag
- Backlink
- Impression
- CTR
- Boncerate
SEM چیست؟
SEM مخفف واژه Search Engin Marketing است. که به معنی بازاریابی موتور های جستجو است. بسیار از وبمستران ترجیح می دهند تا به جای سئو کردن سایت از فرآیندی استفاده کنند. که در حداکثر ترین زمان ممکن پذیرای بازدید کنندگان زیاد باشند. برای همین بهترین گزینه برای این کار استفاده از امکانات Google AD Word یا به اختصار گوگل ادز می نامیم. اگر استراتژی خوبی داشته باشید. می توانید تنها با صرف چند ساعت فروش خود چندین برابر کنید. فقط به یاد باشید که این تکنیک تنها زمانی که به شما خوش خدمتی می کند. که بابت هر کلیک از پول بگیرد. اگر به فکر این هستی که با خرج کمترین بودجه سایتم را سئو کنم روش SEM مناسب شما نیست.
PPC چیست ؟
PPC مخفف واژه Par Per Click است. که به معنی: پرداخت پول به ازای هر کلیک است. به غیر از موتور های جستجو سایت هایی هستن که میتوانید تبلیغات خود را به آنها بپسپارید. در این شرایط شما موظف این هستین که به ازای هر کلیک هزینه ای را برای آنها پرداخت کنید.
CPC چیست؟
CPC هم مانند PPC عمل می کند اما به این تفاوت که CPC مخفف واژه Cost Per Click است. که به معنی گرفتم هزینه بابت هر کلیک هست. فقط به یاد داشته باشید که برای بهره وری از تمام این روش ها به یک استراتژیک خوب نیازمندین
SERP چیست؟
Serp مخفف عبارت Search Engine Result Page به معنی صفحه نتیاج موتور است. مثلا یک عبارتی یا یک کلمه ای را در موتور های جستجو سرچ کنید معمولا با یک صحنه ای مواجه می شوید که به شما 10لینک برتر را به شما نشان می دهد. که به این صفحه Serp گفته می شود. بعضی وقتا ممکن هست که با اطلاعات بیشتری مثل ( آدرس , لوکیشن , شماره تلفن و …) برای شما نشان بدهد.
HEO چیست؟
HEO مخفف عبارت Humam Experience Optimization است. که به معنی: بهینه سازی سایت برای کاربران نه واسه ( گوگل نه موتور های جستجو ) فقط برای کاربران در کنار اهمیت به SEO باید هم به این تکنیک هم اهمیت بدید. چون برای بهینه سازی سایت خیلی موئثر است. یکی از کار هایی که در تکنیک باید انجام بدید. درست کردن ظاهر سایت است. که وقتی کاربر وارد سایت شما می شود دیگر نتواند از سایت بیرون برود و شیفته ظاهر سایت شما شوند. اگر نمیتوانید این کار هارو انجام بدید بهتر است از یک طراح UI کمک بگیرید.
Responsive Design چیست؟
این اصطلاح در یکی و دو سال اخیر دغدغه جدی وبمستران و دارندگان سایت بود. طراحی را می توان یک عامل جدی برای رسپانسیو دیزانر داتسا همان طور کردم در تعریف HEO به آن اشاره کردیم. تجربه کاربر میتوان گفت تاثیر چشمگیری در بهینه سازی سایت دارد. اینو به یاد داشته باشید افزایش ترافیک سایت از چشم موتور های جستجو دور نمی ماند. و با صرف زمان کم تبدیل به سایت مرجع میشید. رعایت ریسپانسیو دیزانر به معنی است. که بخش هایی در سایتت که کاربران با آن مشکل دارند را کشف کنید و آن را اصلاح کنید. مثلا باید ظاهر ساییت جوری طراحی شود که در هر یک از پلتفرم های تبلت , موبایل , رایانه شخصی به شیوه یا مدل دیگری نمایش داده شود. بهتر هست در این تکنینک از یک طراح UX کمک بگیریند.
keywords چیست؟
اصطلاحات سئو _ شروع هر کاربری که میخواهد وارد سایت شما شود کلمه کلیدی هست. که میتوان یکی از عامل های مهم در سئو دانست. که برای تولید محتوا قدم اول انتخاب درست کلمه کلیدی هست. چون وقتی که کاربر یکی عبارتی را در موتور های جستجو سرچ می کند. موتور های جستجو برای این کاربر سایت های شبیه این عبارت را نشان می دهد پس سعی کنید از کلمات کلیدی نه کوتاه و نه بلند استفاده کنید . اجاره بدین براتون 2 ابزار معرفی کنم که با استفاده از آنها می توانید بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید. عبارتند از :
حتما برای انتخاب کلمات کلیدی از ابزار ها استفاده کنید.
Meta Tag چیست؟
متا تگ از جمله بخشی هست که به کاربر به هیچ وحه نشان داده نمی شود. در کنار استفاده از کلمه کلیدی مناسب یه بخشی برای توضیح کوتاه وجود دارد که به کاربران نشان داده نمی شود. فقط برای موتور جستجو نشان داده می شودند که بهتر ایندکس کنند.
Back Link چیست؟
اگر وب سایتی برای شما لینک بدهد. به این فرآیند بک لینک گفته می شود. بهتر توضیح بدم اگر وب سایتی در یک صفحه از سایت خود یا متن هایش به سایت شما لینک بدهد. به این فرایند بک لینک گفته می شود. هر چه مقام این سایت در نزد گوگل بالاتر باشد. شما هم اعتبار بیشتری دریافت خواهید کرد. کلا ما سه نوع بک لینک داریم. که عبارتند از:
- ریفرینگ دامین ها: به وب سایتی های گفته می شود که به سایت ما لینک داده هر چه ریفرینگ دامین وب سایت بالا باشد ما هم از نزد گوگل اعتبار بیشتری دریافت میکنیم.
- لینک های فالو : اگر سایتی برای شما لینک بدهد. و در بعد قبول کند که شما یک سایت تایید شده هستین به صورت خودکار بک لینک فالو می شود. اعتبار بیشتری دریافت میکنین.
- لینک های نو فالو : اگر سایتی به شما لینک بدهد و تایید نکند که شما یک تایید شده هستین هیچ مقام و ارزشی به سایت شما اضافه نمی شود. و باز هم این میتواند برای سایت شما موثر باشد. چون باعث می شود که از طریق موتور های جستجو شناخته شوید.
Impression چیست؟
به میزان دیده شدن URL شما در سرپ است. به عبارت دیگر اگر کاربر کلمه کلیدی شما را سرچ کند و در نتایج صفحه سایت شما دیده می شود. به این ایمپریشن گفته می شود. مثلا اگر کاربر 20 بار کلمه کلیدی شما سرچ کند 20 بارهم سایت شما دیده می شود این عدد ایمپریشن شما هست.
CTR چیست؟
این عبارت مخفف واژه Click Thought Rate که به معنی نرخ تعداد کلیک است. هر چه سئو شما قوی تر باشد نرخ CTR شما هم بالا می رود. سعی کنید بین 1 تا 3 لینک در صفحه اول باشید چون به طبق آمار بیشترین کلیک هارو داردن.
Bouncerate چیست؟
Bouncerate یک اصطلاح مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. بانس ریت یعنی میزان نرخ پرش کاربران سایت شما است. اگر کاربری وارد سایت شما شود و بدون هیچ بازدید از صفحات شما و قبل 5 ثانیه از سایت خارج شود شما یک بانس ریت دریافت کردین. که این عمل برای گوگل ناخوشایند است. و هر چه نرخ بانس ریت شما بیشتر باشد. کم کم مقام شما از نزد گوگل پایین می آید . و چیزی که کاربری را منجر به این عمل می کند. ظاهر سایت شما هست. سعی کنید بهترین ظاهر برای سایتتان درست کنید.
نتیجه گیری
اصطلاحات سئو _ خب دوستان عزیز به آخر مقاله رسیدیم ایشالا بتونین بهترین استفاده را از این مقاله کنین. اصلا در سئو کردن سایت عجله نکین چون این جز بدی برای شما ندارد این عمل عملی زمان بر هست. ممنون از نگاهتون اصطلاحات سئو
بریم درس بعدی
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
سئو یا تبلیغات؟ I کدامیک برای وب سایت های نوپا بهتر است؟
رنک مث یا یواست سئو-کدامیک افزونه بهتری برای سئو ورد پرس است؟
آموزش سئو داخلی l معرفی بهترین ابزار های رایگان سئو داخلی
آموزش تکنیک های حرفه ای سئو داخلی برای وب سایت های حرفه ای
وظیفه موتور های جستجو چیست؟ و چگونه کار می کنند؟
سئو چیست؟ و چه تاثیری در کسب کار شما دارد؟
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
عالی