ایده ای برای کسب و کارم ندارم! چیکار کنم؟
فهرست مقاله
در این مقاله به شما چند تا از بهترین تکنیک های ایده پردازی را به شما خواهیم گفت پس با ما همراه باشید. یک سوالی که بیشتر افراد در بیشتر اوقات به آن فک می کنن: ایده پردازی چیست؟ ایده پردازی در واقع یک نوع تصور ذهنی است که در شرایط کمبود و نیاز،ارائه می شود و در نتیجه گامی موثر برای رشد و پیشرفت از شرایط فعلی می باشد. شما با ایده بردازی میتوانید شرایط را به صورت کامل تغییر دهید و تحول جدیدی ایجاد کنید.
برای ایده پردازی عالی باید ذهنتان را در هر شرایطی تقویت کنید،حتی در شرایط کاملا بحرانی ، در واقع شما اگر همه چیز را داشته باشید دیگر جایی برای ایده پردازی نیست.
فرآیند ایده پردازی و طراحی ایدههای موفق
فرآیند ایده پردازی و طراحی ایده در هر زمینه کاملا منحصر به فرد است و این راهنمای گام به گام تنها یک دستورالعمل کلی و نمونه است.
مرحله اول:خلق ایده
بسیاری از کسب و کار های موفق با ایده پردازی برای حل مشکل یا بهبود راهکار های موجود ، شروع به کار می کنند.معمولا شرکت ها مشکل را به خوبی پیدا و شناسایی میکنند و بستر مناسب برای حل مشکلات و ایده پردازی را فراهم می کنند.
مرحله دوم:انتخاب
پس از شناخت مشکلات موجود،بهترین ایده ها برای اجرای عملی انتخاب می شوند در این مرحله تعیین معیار هایی که ایده ها بر اساس آن سنجیده می شوند، کسانی که مسئول ارزیابی ایده پردازی هستند و اینکه ایده های اصلی برای ارزیابی بیشتر و به اجرا در آمدن چطور به تیم های داخلی ارائه می شوند ، اهمیت پیدا می کند. می توان با استفاده از اولویت بندی ، برچسب گذاری ، بهترین و مناسب ترین ایده ها را انتخاب کرد.
مرحله سوم:پیاده سازی
توانایی انتخاب بهترین ایده ها ، نقش اساسی در پیاده سازی موفق آن ها را دارد. علاوه بر آن مدیریت تیم باید برای پیاده سازی فاز های مختلف ایده،برنامه ریزی و زمان بندی مناسب را در پیش گرفته باشد.
افرادی که برای انجام بخشهای مختلف انتخاب میشوند نیز باید توانایی پذیرش و اجرای ایدههای جدید را داشته باشند.
تکنیک های ناب برای ایده پردازی موفق
1.تکنیک SCAMPER
تکنیک اسکمپر روشی برای ایده پردازی است که توسط باب ابری طراحی شده است این تکنیک به شما در یافتن ایده های جدید از خدمات و ایده هایی که در گذشته ارائه شده اند، کمک می کند
این تکنیک از هفت بخش تشکیل شده است عبارت اند از:
پیشنهاد میکنم این مقاله را بخونید:10راز برای موفقیت در فروش اینترنتی
2.طوفان فکری
در مرحله اولیه حل یک مسئله و زمانی که ما برای یافتن راهکار های مختلف برای حل مسئله خود هستیم و نمی دانیم که چگونه ایده پردازی کنیم؟استفاده از این تکنیک کاربردی و خیلی مفید برای ما ضروری است. با استفاده از این تکنیک همه افراد تیم نظرات و ایده های خود را می توانند به راحتی بیان کنند.
3.جانشین سازی
دراین بخش ، ایده پردازی ها در رابطه با جایگزینی ساده در خدمات شما ارائه می شود.برای مثال ارائه ایده هایی برای سرعت بخشیدن به یک عمل یا جایگزینی یک قطعه در یک محصول ، جهت کاهش هزینه های تولیددر این بخش جانشین سازی ، یافتن پاسخ برای پرسش های زیر میتواند برای شما کمک کند.
- چه بخشی از روند را می توان با گزینه های بهتر جایگزین کرد؟
- در چه مکان یا بازار دیگری میتوانستید محصول خود را بفروشید؟
- آیا می توان زمان یا مکان پروژه را جایگزین کرد؟
4.ترکیب کردن
با ترکیب دو محصول ،هدف،سرویس و..می توان به رویکردی جدید دست پیدا کرد.در این بخش حتی می توانید از رقبای خود کمک بگیرید و نیازی نیست که از خدمات و سرویس های خود در محصول ترکیبی استفاده کنید. برای نمونه ترکیب ماشین با شارژی که نتیجه آن می شود ماشین شارژی در این بخش ترکیب می توانید به پرسش های زیر پاسخ دهید
- آیا میتوانیم دو فرآیند را همزمان انجام دهیم؟
- آیا میتوانیم دو یا چند مؤلفه را با هم ترکیب کنیم؟
پیشنهاد میکنم این مقاله را بخونید: 7 روش موثر برای افزایش بازدید سایت
5.سازگار کردن
برخی از ایده ها پتانسیل بزرگی در سازگاری با شرایط مختلف را دارند و شما با صرف کمترین هزینه میتوانید از این فرصت استفاده کنید.شما می توانید با سازگاری محصولات و خدمات خود در شرایط مختلف توجه مخاطبان را به خود جلب کنید. (ایده پردازی با سازگاری)
نمونهای از پرسشهایی که میتوانید در بخش سازگارسازی مورد بررسی قرار دهید
- چگونه میتوان روند موجود را بهبود بخشید؟
- چگونه میتوانیم محصول موجود را سازگار کنیم؟
6.اصلاح کردن
در ششمین تکنیک ایده پردازی خودتان را با رقبایتان مقایسه کنید، در این مقایسه به مواردی دست پیدا میکنید که با اصلاح آنها، مشتریان، شما را بر رقبایتان ترجیح خواهند داد. به عنوان نمونه پشتیبانی 24 ساعته و تخفیفات ویژه یا جشنواره. در بخش اصلاح، یافتن پاسخ برای پرسشهای زیر میتواند مفید باشد:
- اگر بازار متفاوت بود، فرآیند چگونه میشد؟
- اگر محصول دو برابر اندازهی فعلی باشد، چه میشود؟
7.حذف کردن
در هفتمین تکینک ایده پردازی شما میتوانید با حذف کردن یک یا چند ویژگی از محصول خود ،آنها را برای بازار هدف جذاب تری کنید.یرای مثال شما می توانید با کوچک کردن سایز محصول خود یا حذف یک ویژگی از محصول خود قیمت محصول را کاهش دهید در این بخش حذف کردن میتوانید به پرسش های زیر پاسخ دهید
- اگر این بخش را حذف کنیم چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
- آیا به این قسمت خاص احتیاج داریم؟
8.معکوس سازی
از خود کلمه <معکوس >معلوم است که با دیگر روش ها فرق دارد یعنی به جای فکر کردن درباره مسئله باید به ایده های مخالف فکر کنیم در این بخش تغییراتی اساسی بر روی محصول یا نحوه پیاده سازی یک ایده انجام خواهد شد.برای مثال ممکن است با حذف یاد جایگزینی اعضای تیم روش ها و ایده های مختلف و جدیدی کشف کرد. نمونهای از پرسشهایی که میتوانید در بخش معکوسسازی مورد بررسی قرار دهید:
- اگر روند معکوس را در پیش بگیریم ،چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
- اگر روند را معکوس کنیم، چه اتفاقی میافتد؟
ایده پردازی به ما چه کمکی میکند؟
پرسشهای صحیح بپرسید و با تمرکز جدی بر روی کاربران و نیازهای آنها طرحهایی نو و جدید ارائه دهید.
جنبههای مختلف فکری و نقاط قوت اعضای تیم خود را برای یک هدف مشخص، یکجا جمع کنید.
راههای جدیدی برای کسب درآمد بیشتر کشف کنید.
و در نهایت به فردی ضروری در محیط کار خود تبدیل شوید به گونهای که هیچ کارفرمایی دوست نداشته باشد که شما را از دست بدهد.
پیشنهاد میکنم این مقاله را بخونید:آموزش اصول سئو
نتیجه گیری :
خب دوستان به آخر مقاله رسیدیم امیدوارم از این مقاله نهایت استفاده داشته باشید.این تکنیک ها یکی از محبوب ترین و بهترین تکنیک ها می باشد.ممنون از شما منتظر مقاله های بعدی ما باشید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
10 تکنیک افزایش بازدید سایت
10 راز برای افزایش فروش اینترنتی
سئو یا تبلیغات؟ I کدامیک برای وب سایت های نوپا بهتر است؟
رنک مث یا یواست سئو-کدامیک افزونه بهتری برای سئو ورد پرس است؟
10 راز برای موفقیت در فروش اینترنتی
معرفی افزونه های لازم برای هر وب سایت وردپرسی
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
I can consult you on this question. Together we can find the decision.
https://gay0day.com
Yes, definitely not